CIAŁO W DOBREJ KONDYCJI

utworzone przez | Lip 22, 2017 | beauty&lifestyle, motywacja, strona główna, strona główna | 1 komentarz

 

 

Kondycja to stan dobrego odżywiania oraz wytrenowania organizmu. Oczywiście wpływ mają również zabiegi pielęgnacyjne na ciało. Kondycja fizyczna to nic innego jak zdolność do wykorzystania tlenu przez organizm.

Jak możemy wpłynąć korzystnie na naszą kondycję latem? Moim zdaniem nie ma lepszej pory, aby nauczyć się pozytywnego nawyku dbania o zdrowie.

 

Ja stawiam na KOKTAJLE I SOKI zrobione samemu!

 

Pamiętam dzień kiedy zbuntowałam się i zakupiłam blender, aby móc przemycać w nim różne wartościowe składniki mojemu dziecku i mężowi ( którzy poza mięchem nie jedli by nic innego).

Kupuję różne owoce i blenduję, często dodając nasiona chia, aronię czy buraka. Oczywiście w odpowiednich proporcjach, jeżeli wrzucam truskawki, to dodaję łyżkę nasion chia, aby koktajl był smaczny. Lato jest taką fajną porą, że możemy spokojnie przebierać w owocach i warzywach i już dzisiaj wzmocnić swoją odporność.

 

ANTYOKSYDANTY

Tak dużo się o nich czyta, ale czym właściwie jest stres oksydacyjny?

Jest to taki stan organizmu, gdy dochodzi do zachwiania równowagi pomiędzy wytwarzaniem wolnych rodników, a ich usuwaniem z organizmu przez antyoksydanty. Przeciwutleniacze, bo tak inaczej mówimy o antyoksydantach przede wszystkim chronią przed nowotworami, zapobiegają chorobie Alzhaimera, zmniejszają ryzyko degeneracji siatkówki oraz zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia i miażdżycy. Zaczęłam od tej strony typowo zdrowotnej, można powiedzieć, że przeciwutleniacze są taka tarczą przed wieloma chorobami.

Jeżeli chodzi o wygląd, to antyoksydanty opóźniają procesy starzenia.Za przeciwutleniacze uznajemy wit. A, E, C, bioflawonoidy, koenzym Q 10, minerały takie jak cynk i selen. Pamiętajcie jednak, aby zachować umiar, ponieważ tak jak pomagają, mogą zaszkodzić.

Co je niszczy? Wysoka temperatura, sól, kontakt z powietrzem, promienie UV , czyli w upały uzupełniamy je najlepiej sokami, sałatkami czy koktajlami.

 

NAWILŻANIE

 

Woda nieustannie wyparowuje z naszego organizmu. Czy wiecie, że codziennie tracimy średnio 300 centymetrów sześciennych wody? Nasze ciało składa się aż z 70% wody, jeżeli go nie nawodnimy ucierpią przede wszystkim nasze narządy. Najczęstsze bóle głowy biorą się z wypijania małej ilości wody w ciągu dnia. A co z naszym wyglądem?

Biorąc pod uwagę, że skóra właściwa składa się z 50 % wody, nawilżanie jest niezbędne, abyśmy wyglądały młodziej i bardziej promienniej 🙂

 

 

RUCH

Bardzo mnie cieszy, kiedy widzę jak wiele osób ćwiczy, bez względu na pogodę czy porę dnia. Powiedziałabym, że my „młodzi” 😉 powinniśmy brać przykład ze starszych od nas. Wiecie ile osób w wieku 60-75 lat mija mnie, gdy jeżdżę na rolkach? Jestem pod wrażeniem ich kondycji i chęci działania dla własnego zdrowia. To wspaniały widok!

Ruch musi być, abyśmy mogli prawidłowo funkcjonować i nie mówię tu o jeździe wyczynowej, ale przede wszystkim o porządnych dotlenieniu organizmu na świeżym powietrzu, mózg od razu inaczej pracuje, a tym samym nasze narządy. Bieganie, skakanie, nording walking, jazda na rowerze czy spacer po górach to już od Ciebie zależy co wybierzesz, jednak weź pod uwagę, że wyjście na świeże powietrze to wspaniała kondycja, ale także spotykanie innych ludzi, dostrzeganie walorów przyrody i  wyostrzenie zmysłów.

 

JAKOŚĆ, A NIE ILOŚĆ

Francuzi to naród, który nie potrafi żyć bez czekolady, serów, chleba czy win. Jednak liczy się dla nich przede wszystkim jakość. Jeżeli czekolada to wytrawna i tylko dwie kosteczki, jeżeli chleb to pełnoziarnisty z lokalnej piekarni czyli z wiadomego pochodzenia. Ser na podwieczorek? Tak, jeżeli będziesz się nim delektować, a nie pochłaniać nieograniczone ilości.

 

 

Ludzie po ucztowaniu wracają prężnym krokiem do domu, wspinają się po schodach, a do pracy następnego dnia jadą rowerem. Chcę Ci powiedzieć, że wystarczy zmienić własne nawyki, aby wzmocnić odporność i być zdrowym człowiekiem. Nie opychaj się różnymi produktami niewiadomego pochodzenia, lepiej zjedź coś zdrowego, lokalnego w niewielkiej ilości, a zobaczysz, że staniesz się radosnym człowiekiem. Jedzenie ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie, przejedzenie, sytość powoduje, że nie chce nam się nic, a najlepiej poszlibyśmy spać.

 

Nie bez powodu Hipokrates kiedyś powiedział „ Niech pożywienie będzie lekarstwem,    

 a lekarstwo pożywieniem”….

 

 

SEN

To czas na odprężenie, wyciszenie i regenerację Twojego ciała, jeżeli nie pozwolisz się wyspać własnemu organizmowi, nie miej pretensji, że następnego dnia wszystko układa się nie po Twojej myśli. Ciało jest tak zbudowane, że odpowiednia ilość snu jest nieodzownym elementem naszego prawidłowego funkcjonowania.

 

ŚMIECH

Są rzeczy na które nie mamy wpływu, a jednak się martwimy, ale po co? Zmień ten nawyk, zacznij różne sytuacje obracać w śmiech. Kiedyś bardzo się przejmowałam teraz po prostu z tego się śmieje.  I jest mi z tym lżej, lepiej. Śmiech to magia, powstaje z niczego, a potrafi zdziałać cuda 🙂

 

Ściskam

Magda