You are here: Home > Bez kategorii > Jak napisać złe CV i nie znaleźć pracy

Jak napisać złe CV i nie znaleźć pracy

Internet pełen jest artykułów dotyczących tego, co ludzie potrafią napisać w swoich dokumentach rekrutacyjnych. Pracownicy działów rekrutacji wspominają w nich o śmiesznych wpadkach, kłamstwach w CV, literówkach, dziwnych adresach email albo o zdjęciach z wakacji w dokumentach przy rekrutacji. Kilka historii pojawia się w każdym z takich artykułów i mogą one posłużyć również za lekcję dla nas.
Bardzo często pojawiają się historie o kandydatach, którzy podrasowali trochę swoje umiejętności językowe. Jeśli składamy dokumenty do międzynarodowej firmy, to powinniśmy być pewni, że część rekrutacji będzie przeprowadzona w obcym języku. Pół biedy, gdy nasza nieznajomość języka wyjdzie na jaw w trakcie rozmowy telefonicznej. Gorzej, gdy zostaliśmy właśnie zaproszeni do biura firmy, a tam okazuje się, że z tymi językami obcymi to w naszym przypadku wcale nie jest tak różowo.
Drugi często popełniany błąd to wpisywanie dokładnie wszystkich miejsc pracy do naszego CV. Dla osób, które kilka lub kilkanaście razy zmieniały miejsce pracy, przy stażu pracy wynoszącym kilkadziesiąt lat, skutkuje to CV, które niedługo będzie potrzebować spisu treści. CV nie powinno w większości przypadków przekraczać 2-3 stron. Jeśli nam zależy na tym, by pracodawca wiedział o innych naszych miejscach pracy, możemy w czasie rozmowy napomknąć o tym, że pracowaliśmy przez wiele lat i nie mieliśmy długich przerw. Nie musimy jednak od razu opowiadać szczegółów związanych z każdym stanowiskiem.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.